Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/99 Sb., § 5, odst. 1 a 2, struktura dle vyhlášky č. 515/2020 Sb.1. Oficiální název
Městys Choustníkovo Hradiště2. Důvod a způsob založení
Městys Choustníkovo Hradiště má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění. Městys byl zřízen ze zákona e. 367/1990 sb. o obcích (obecní zřízení) jako územně samosprávný orgán.3. Organizační struktura
Organizační strukturaKontakty
4. Kontaktní spojení
- 4.1 Kontaktní spojení Městys Choustníkovo Hradiště
Choustníkovo Hradiště č.p. 102
544 42 Choustníkovo Hradiště
tel.: +420 499 692 942
mobil: + 420 724 143 115
e-mail: mestys@choustnikovohradiste.cz
- 4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu Městys Choustníkovo Hradiště
Choustníkovo Hradiště č.p. 102
544 42 Choustníkovo Hradiště
tel.: +420 499 692 942
mobil: + 420 724 143 115
- 4.3 Úřední hodiny Pondělí 08:00 - 17:00 hodin
Středa 08:00 - 17:00 hodin
- 4.4 Telefonní čísla tel.: +420 499 692 942
mobil: + 420 724 143 115
- 4.5 Adresa internetové stránky www.choustnikovohradiste.cz
- 4.6 Adresa podatelny Městys Choustníkovo Hradiště
Choustníkovo Hradiště č.p. 102
544 42 Choustníkovo Hradiště
Přehled technických nosičů dat, na kterých přijímáme dokumenty v elektronické podobě: USB flash disk
- 4.7 Elektronická adresa podatelny Elektronická podatelna
Další elektronické adresy:
e-mail: starosta@choustnikovohradiste.cz
e-mail: noviny@choustnikovohradiste.cz
- 4.8 Datová schránka g9dbnky
5. Případné platby lze poukázat
Peněžní ústav: Komerční bankaČíslo účtu: 7529601/0100
6. IČO
002779327. DIČ
CZ002779328. Dokumenty
- 8.1 Seznamy hlavních dokumentů Úřední deska
Vyhlášky a předpisy
- 8.2 Rozpočet Rozpočet
9. Žádosti o informace
Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím se podávají- osobně: na Úřadě městyse v úředních dnech a hodinách:
Pondělí 8:00–17:00
Středa 8:00–17:00
- telefonicky – pevná linka: +420 499 692 942
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu
Příjem žádostí a způsob podání
- Osobní podání: na Úřadě městyse v úředních dnech a hodinách:
Pondělí 8:00–17:00
Středa 8:00–17:00 - Telefonické podání – pevná linka: +420 499 692 942
- Poštou na adresu Úřad městyse Choustníkovo Hradiště, Choustníkovo Hradiště č.p. 102, 544 42 Choustníkovo Hradiště
- Elektronicky na e-mail: mestys@choustnikovohradiste.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
- Elektronicky datovou schránkou: g9dbnky
- Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti - do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:- Osobně na Úřadě městyse
- Poštou na adresu Úřad městyse Choustníkovo Hradiště, Choustníkovo Hradiště č.p. 102, 544 42 Choustníkovo Hradiště Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- městys úřadu - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti městyse,
- v případě, že úřad městyse není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Sazebník úhrad za poskytování informací.Formuláře
- Vzor žádosti o poskytnutí informace
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- Vzor licenční smlouvy
- další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu
10. Příjem podání a podnětů
Žádosti o informace
- Osobní podání: na Úřadě městyse v úředních dnech a hodinách:
Pondělí 8:00–17:00
Středa 8:00–17:00 - Telefonické podání – pevná linka: +420 499 692 942
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
- Formulář písemné žádosti můžete doručit elektronicky na adresu mestys@choustnikovohradiste.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městys Choustníkovo Hradiště, Choustníkovo Hradiště č.p. 102, 544 42 Choustníkovo Hradiště
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
11. Předpisy
Nejdůležitější používané předpisy. Přehled předpisů, podle nichž obecní úřad ve věci poskytování informací rozhoduje.
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (upravuje postavení oprávněného a povinného subjektu při vyřizování žádostí o poskytnutí informací, postup při rozhodování a poskytnutí informací a oprávnění žadatele v případě odmítnutí informací).
- zákon č. 167/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (zákon o elektronickém podpisu), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony. (Tento zákon upravuje používání elektronického podpisu, poskytování souvisejících služeb, kontrolu povinností stanovených tímto zákonem a sankce za porušení povinností stanovených tímto zákonem).
- zákon č. 500/2004 Sb., Správní řád, v platném znění (upravuje postup orgánů moci výkonné, orgánů územních samosprávných celků a jiných orgánů, právnických a fyzických osob, pokud vykonávají působnost v oblasti veřejné správy).
- zákon č. 128/2000 Sb. o obcích
- zákon č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
- zákon č. 565/1990 Sb. o místních poplatcích
- zákon č. 200/1990 Sb. o přestupcích
- zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
- platné obecně závazné vyhlášky
12. Úhrady za poskytování informací
- 12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Úřad městyse je oprávněn požadovat úhradu nákladů spojených s vyhledáváním informací, např. za přímou mzdu pracovníka, pořizování kopií a technických nosičů dat a odesílání informací, přičemž vydání informace se může podmínit zaplacením úhrady nebo zálohy. - 12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně, a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
13. Licenční smlouvy
- 13.1 Vzor licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dle § 14 a zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů. - 13.2 Výhradní licence
V současné době nejsou pro Městys Choustníkovo Hradiště poskytnuty žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
14. Výroční zpráva podle zákona č. 106/1999 Sb.
Výroční zpráva 2023Výroční zpráva 2022
Výroční zpráva 2021
Výroční zpráva 2020
Výroční zpráva 2019
Další informace
Rejstříky, registry, evidence a seznamy:http://www.rzp.cz/
http://wwwinfo.mfcr.cz/ares/ares.html
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik